در نشست خبری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور مطرح شد

تلاش بچه مسجدی‌ها برای افزایش مشارکت در انتخابات | ایجاد ۱۸۵۰ کانون فرهنگی جدید

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه بچه‌های مسجد برای افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو در کشور تلاش می‌کنند، گفت: امسال ۱۸۵۰ کانون فرهنگی و ۴۴۰ مسجد به شبکه کانون‌ها اضافه شده است.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه بچه‌های مسجد برای افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو در کشور تلاش می‌کنند، گفت: امسال ۱۸۵۰ کانون فرهنگی و ۴۴۰ مسجد به شبکه کانون‌ها اضافه شده است.
کد خبر: ۱۴۴۷۰۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز چهارشنبه به مناسبت سی و یکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نشست خبری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین کمال خداداده با اشاره به انتخابات پیش‌روی کشور افزود: بیشتر صندوق‌های اخذ رای در مدارس و مساجد کشور مسقر می‌شود و کارگزاران مساجد نیز از رای دهندگان استقبال می‌کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد ادامه داد: این در حالی است که بچه‌های مسجد نیز برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش می‌کنند؛ برای نمونه آن‌ها با برگزاری مناظره برای این مهم اقدام می‌کنند.

به گفته وی بررسی و نظرسنجی‌های انجام شده نیز از افزایش تصمیم برای حضور در انتخابات حکایت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به اینکه امسال ۱۸۵۰کانون فرهنگی و ۴۴۰مسجد به شبکه کانون‌ها افزوده شده است، گفت: البته این اقدامات با توجه به بودجه اندکی که در اختیار داریم شبیه معجزه است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۸هزار نفر نیز به عضویت سامانه بچه‌های مسجد افزوده شد، توضیح داد: حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند و در این بین حدود ۳۵۰هزار نفر از آن‌ها را دانش آموزان تشکیل دادند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با اشاره به اینکه در خصوص اوقات فراغت نیز طرح ملی مسجد کانون نشاط دنبال شده است، گفت: حدود ۶۰۰۰ کانون در تابستان کار‌های تربیتی را انجام داده اند.

 حجت الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به پایگاه‌های قرآنی در کانون‌ها عنوان کرد: بیش از ۳۵۰۰ پایگاه قرآنی ایجاد شد که حدود ۲۹هزار کرسی تلاوت نیز برگزار شده است.

به گفته وی اطلاعات حدود ۳۰۰۰ قاری قرآن نیز در سامانه ثبت شده است و تلاش می‌شود اختتامیه مسابقات قرآنی مدهامتان به خوبی در سنندج برگزار شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با بیان اینکه این مسابقات سابقه‌ای طولانی دارد، بیان کرد: در حوزه اذان و تکبیر ۳۰۰ نفر از منتخبین استان‌ها در سنندج به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به برگزاری تئاتر شبستان توضیح داد: حدود ۳۰۰۰ گروه نمایشی در کانون‌ها ایجاد شده است و در این بین ۱۱۰۰ کانون اجرا و فعالیت خواهند داشت.

 وی یادآور شد: پس از انتشار فراخوان برای تئاتر شبستان حدود ۵۷۰ اثر از سراسر کشور به دست ما رسید و این اتفاق ظرفیت مساجد در عرصه هنر را به تصویر می‌کشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد ادامه داد: در این دوره که از ۱۴ تا ۱۸ اسفندماه برگزار می‌شود، ۱۸ مسجد شهر تهران میزبان تئاتر بچه‌های مسجد خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده درباره کانون‌های قرآنی نیز بیان کرد: ۳۸۳۰ کانون قرآنی در اطلس کانون‌ها قابل مشاهده است و امیدواریم تا ماه رمضان به ۴۰۰۰ پایگاه قرآنی برسیم.

در پایان این نشست از پوستر‌های شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان و جشنواره ملی تئاتر شبستان رونمایی شد.

تلاش بچه مسجدی‌ها برای افزایش مشارکت در انتخابات | ایجاد ۱۸۵۰ کانون فرهنگی جدید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها